Content

Latvijas IT drošības ziņu centrmezgls. Informācijas iesniegšana. Avota konfidencialitāti garantējam.

Swedbank sistēmas kļūdas dēļ klientiem tiek rezervēta summa dubultā

Kategorija: Datu drošība + Kritiskā Infrastruktūra

AS “Swedbank” sistēmas tehniskas problēmas otrdienas rītā izraisīja satraukumu vairākiem bankas klientiem, kuru kontos līdzekļi bija rezervēti dubultā vai arī nebija pieejami, pārliecinājās portāls “Delfi”.

“Swedbank” preses sekretāre Kristīne Jakubovska apliecināja, ka bankas sistēmā konstatēta kļūme, kuras rezultātā vairākām bankas kartēm, ar kurām izdarīti pirkumi citu banku terminālos, aizkavējas naudas noņemšana, bet rezervētā nauda var rādīties dubultā.

Swedbank preses sekretāre tikusi sūtīta lingvistiskās programmēšanas kursos. Vai pamanījāt, ka vārda “kļūda” vietā ir lietots vārds “kļūme” un saiklis “bet” tiek lietots vietā, kurā bija jālieto papildinošais saiklis “un”, un ka rezervētā nauda tikai “rādoties” dubultā, nevis “ir rezervēta” dubultā?

Lai gan man nav nekādu šaubu, ka banka novērsīs šīs problēmas un izdarīs visu iespējamo/neiespējamo , lai izmeklētu incidenta rašanās iemeslus un šāda situācija neatkārtoties interesanti būtu uzzināt vai banka rēķinās (un kāds būs iegūtais rezultāts): kādu iespaidu šis incidents ir atstājis uz NPS, cik lielas papildus izmaksas radījis, kādu iespaidu tas atstāja uz Churn rate.

Interesanti būtu uzzināt, kāds bijis šīs kļūdas iemesls.

Kļūda nr1: “Šobrīd nevaram palīdzēt, tehniķi uz darbu nāk tikai astoņos“. Kas? Ko? Bankai ir problēma, visticamāk sistemātiska, ar risku izplesties, bet “tehniķi uz darbu nāk(s) tikai astoņos”. Es, protams, saprotu, ka neviens negrib būs tas, kurš nakts vidū rauj no gultas ārā Tehniķus, bet nu kādam šis pienākums ir jāuzņemas.

Kļūda nr2: Par ķibeli Swedbank savā tvitera kontā pirmoreiz paziņo 10:29. Piecas stundas pēc tam, kad es to novēroju, divarpus stundas pēc tam, kad šim ziņojumam bija jāparādās.

Avoti:
Kaspars Līcis: http://dll.lv/swedbank-sistemas-kludaini-apstrada-tranzakcijas
Delfi.lv: http://bizness.delfi.lv/bankas_un_finanses/swedbank-sistemas-problemas-izraisa-satraukumu-klientos-klumes-tuvakaja-laika-sola-noverst.d?id=42501140
JyBlogs: http://jy.lv/index.php?zoomzina=3431

2012-07-12  »  edgars

  1. B.
    12 July 2012 @ 17:35

    Salīdzinot ar to, kas jau 3 nedēļas darās britu salās, Swedbank ir paveicies.

    http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/9371452/RBS-computer-glitch-Ulster-Bank-customers-still-hit-by-crisis.html

    http://www.independent.ie/national-news/ulster-bank-customers-in-line-for-payouts-worth-millions-after-fiasco-3165846.html

  2. fedja
    12 July 2012 @ 18:55

    nedomāju, ka mums ir lemts uzzināt, gan jau kāda starpbanku sistēma nogļukoja un izpildījās divreiz, izklīrējās nauda divreiz.

  3. A.
    12 July 2012 @ 20:29

    Domāju, ka mēs nekad neuzzināsim detalizētu iemeslu, jo tad tiktu salauzts mīts par banku sistēmu augsto drošības līmeni.

    Bet autors varētu paskaidrot, kas ir NPS un Churn rate.

  4. Dzeina
    13 July 2012 @ 16:11

    Man kā bankas ilggadējam klientam ir būtiski, lai man paskaidro, kas īsti bija par vainu. Ja man to neskaidro, es sāku apsvērt, cik ļoti šai bankai var uzticēties. Un galīgi neesmu droša, ka kaut kas tāds neatkārtosies. Līdz ar to sāku apsvērt, ka nepieciešams pārskatīt mūsu ilgās attiecības

  5. > Dzeina
    15 July 2012 @ 17:53

    drīkst visu zināt tikai par to iestāžu drošības problēmām, no kuru pakalpojumiem nevar atteikties. piem. ieņēmumu dienests ;)
    bet tomēr nē – par CSDD problēmām http://www.apollo.lv/portal/news/articles/278444?ref=news-btn-b6 mēs arī neko neuzzinājām!

Re: Swedbank sistēmas kļūdas dēļ klientiem tiek rezervēta summa dubultā







Tags you can use (optional):
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>