Content

Latvijas IT drošības ziņu centrmezgls. Informācijas iesniegšana. Avota konfidencialitāti garantējam.

Operatora BITE datorsistēma detektē neizdevīgus klientus

Kategorija: Juridiskie aspekti + Personas dati

Bite-g

„Neierobežoti zvani un SMS,” reklāmas sauklis izrādījies vien māns. Komunikācija ar draugiem ritēja aktīvi, līdz 12. janvārī meitene pēkšņi palika bez iespējas piezvanīt un sūtīt īsziņas. „„Mums liekas aizdomīgi, ka jūsu izejošie zvani un SMS ir vairāk par ienākošajiem, tādēļ mēs jums slēdzam izejošos zvanus,” šādu īsziņu atsūtīja „Bite”,” Kasjauns.lv stāsta Annas māte. Piezvanot operatoram, viņa saņēma laipnu aicinājumu atnākt un uzrakstīt iesniegumu. Jau nākamajā dienā, 13. janvārī, kopā ar meitu mamma devās uz „Bites” biroju. Atklājās, ka īsziņu patiešām bijis daudz – ap 6000, lielākā daļa zvanu un SMS bijusi „Bites” tīklā. Īsziņu teksti, kuri ir pieejami operatoram, neliecināja ne par kādu komerciju, vien pusaudžiem un jauniešiem raksturīgu draudzīgu saziņu.  21. janvārī Annas māte sagaidīja zvanu no „Bites” pārstāvja, kurš paziņoja – līgums ir lauzts. Uz neizpratnes pilno jautājumu, kāpēc, atbilde bija, ka pašai būtu labāk jāzina – neesot ievēroti līguma noteikumi.

Tad, kad izvēlies „Bite” tarifu plānu 5,5, ļoti nopietni jāpievērš uzmanība vārdiem – „godīgas lietošanas politika”. Ja tā to ievēro, klientam pakalpojumi netiek ierobežoti, savā atbildē portālam kasjauns.lv skaidro Oksana Stankeviča, „Bites” klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja. Pēc viņas ieteikuma, skrupulozi pētot šo sadaļu „Bites” interneta lapā, uzmanība jāvērš uz vārdiem „mūsu pakalpojumi ir paredzēti saziņai starp cilvēkiem”. „Starp ko gan vēl var būt saziņa?!” daudzi iesauksies. Lai saprastu, kā to domājusi „Bite”, jālasa vēl tālāk. Proti: „Saziņai paredzētos „Bites” pakalpojumos ir aizliegts izmantot komercdarbībai, peļņas gūšanai vai masveida informācijas (arī komerciālā rakstura) izsūtīšanai.”

To, ka šajā gadījumā nav notikusi godprātīga tarifu plāna lietošana, Oksana Stankeviča kopā ar „Bites” drošības nodaļu izvērtējusi ne pēc zvanu ilguma un īsziņu skaita, bet to „raksturīgā izmantojuma”. Atsaucoties uz Elektronisko sakaru likumu, nav bijusi atbilstoša ienākošo sakaru plūsma.

Starp citu, lielā mērā lēmumu par sakaru atslēgšanu „Bitē” pieņem nevis cilvēki, bet mašīna. Proti, operators ir ieviesis automatizētu sistēmu, kura klientiem izsūta īsziņas veidā informāciju par to, ka pakalpojumu lietošanas paradumi izskatās aizdomīgi un jāsazinās ar klientu atbalsta komandu.

Ir zināms, ka operatori viens otram maksā starpsavienojuma maksu. Operatoram ir izdevīgi tikai tie klienti, kuru ienākošie zvani no citiem operatoriem ir vairāk nekā izejošie.

Avoti:
KasJauns.lv: http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/107779/operators-atsledz-talruni-jo-sutits-parak-daudz-iszinu

2013-02-02  »  edgars

Re: Operatora BITE datorsistēma detektē neizdevīgus klientus







Tags you can use (optional):
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>